Ciśnieniowa wymiana płynu hamulcowego

Ciśnieniowa wymiana płynu hamulcowego

ATE FB30

Świadczymy usługę wymiany płynu hamulcowego z użyciem profesjonalnego urządzenia firmy ATE FB30, dzięki któremu jesteśmy w stanie wykonać dynamiczną wymianę płynu hamulcowego lub odpowietrzanie układu hamulcowego w nowszych samochodów z elektronicznymi systemami hamowania. Profesjonalna wymiana płynu hamulcowego obejmuje czyszczenie zbiornika wyrównawczego, płukanie pompy ABS i innych elementów układu. Dzięki urządzeniu ATE FB30 możemy wymieniać płyny hamulcowe o niskiej lepkości, które do wymiany wymagają nowoczesnych narzędzi serwisowych.

Warto przeczytać

Wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę z tego jak istotne są sprawne hamulce w ich samochodzie. Aby bezpiecznie się poruszać, a co za tym idzie i wyhamować pojazd na jak najkrótszym odcinku drogi nie wystarczy jedynie sprawdzać stan zużycia tarcz i klocków hamulcowych, pamiętać też trzeba o okresowej wymianie płynu hamulcowego. Większość warsztatów samochodowych wyposażona jest w urządzenia do pomiaru płynu hamulcowego, na podstawie takiego badania określana jest zawartość wody w płynie, która to ma negatywny wpływ na funkcjonowanie hamulców i znaczne wydłużenie drogi hamowania. Standardowo płyn hamulcowy powinien być wymieniany co 2 do maksymalnie 3 lat. W starszych autach takie wymiany mogli dokonać sami kierowcy, którzy mieli chęci i trochę wiedzy motoryzacyjnej. Niestety czasy się zmieniły i samochody posiadają bardziej rozbudowane układy hamulcowe z ABS i ESP, które są zintegrowane z elektroniką w pojeździe.

Im nowszy samochód, tym bardziej skomplikowany i czuły ma układ hamulcowy. W modelach produkowanych kilkanaście lat temu, kierowca był w stanie wymienić lub wyregulować większość elementów. Dziś wymagałoby to od niego specjalistycznych narzędzi, często właściwych jedynie dla danego producenta. W dalszym ciągu może jednak dbać o samochód w skromniejszym zakresie – choćby sprawdzając odpowiedni stan płynu hamulcowego i reagując na jego zużycie.

W nowych samochodach pojawia się szereg elektronicznych rozwiązań, które utrudniają bądź nawet uniemożliwiają wymianę płynu hamulcowego we własnym zakresie. System ABS wymaga zastosowania sprzętu, który pod ciśnieniem wpompowuje płyn jednocześnie oczyszczając układ. Częstokroć konieczne jest też użycie komputera diagnostycznego, dzięki któremu można otworzyć zawory w hydraulicznym układzie ABS/ESP. Właściwie każde nowoczesne rozwiązanie rodzi trudności przy „domowych” pracach nad układem hamulcowym – jak chociażby elektryczny hamulec postojowy.

Wymiana podciśnieniowa

Wymiana z użyciem przyrządu do ciśnieniowej wymiany płynu hamulcowego eliminuje ryzyko uszkodzenia lub zatkania pompy hamulcowej, daje nam również gwarancję pozbycia się w 100% starego płynu w układzie, a także gwarantuje dobre odpowietrzenie. Pozostałości zużytej cieczy obniżają temperaturę wrzenia nowego płynu, a co za tym idzie wydłużają drogę hamowania pojazdu. Dzięki urządzeniu eliminujemy ryzyko pozostawienia starego płynu, zatkaniu elementów układu, jak również uszkodzenia pompy hamulcowej.

Utylizacja i okresowe kontrole

Niezależnie od metody wymiany, zużyty płyn trzeba zutylizować. Na pewno nie nadaje się on do powtórnego użycia, więc należy go oddać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych albo po prostu zostawić w warsztacie zajmującym się wymianą.

Pamiętajmy przede wszystkim, że wymianę płynu lepiej zlecić mechanikowi, który wykona tę czynność zgodnie z procedurą przewidzianą przez producenta danego modelu samochodu. Od stanu układu hamulcowego zależy bezpieczeństwo nasze oraz innych uczestników ruchu drogowego, więc w tej kwestii lepiej zwrócić się do fachowców. Zwłaszcza, jeśli nasze auto jest wyposażone w liczne układy elektroniczne, podnoszące poziom bezpieczeństwa.

This site is using the Seo Wizard plugin powered by http://seo.uk.net/