Mechanika I Diagnostyka Podwozia Krzysztof Duziak


start o_nas zakres_pracy cennik dojazd kontakt inne

Mechanika i Diagnostyka Podwozia Krzysztof Duziak. Zakres pracy: wymiana kół.

wymiana kół

artykuły

opisy

           Zardzewiałe obręcze to nie tylko sprawa estetyki, ale także bezpieczeństwa. Nie wystarczy przykryć je efektownym kołpakiem.

           Wykonane z blachy stalowej lub stopów aluminium obręcze zwane potocznie felgami są jednymi z najbardziej narażonych na rdzewienie części samochodu. Pracują w wodzie, piasku, zawirowaniach powietrza, a zimą mają kontakt ze środkami chemicznymi i solą. Uderzający w felgi piasek usuwa z nich farbę, a sól z wodą powoduje rdzewienie.

           Zdarzają się samochody, których felgi są w idealnym stanie mimo kilku lat intensywnego użytkowania. Widziałem także kiedyś "malucha", który przyjechał wprost z fabryki z zardzewiałymi obręczami.

           Radzę zawsze wiosną zdjąć wszystkie koła, umyć pod silnym strumieniem wody z obu stron i dokładnie obejrzeć. Jeżeli naloty rdzy są niewielkie, można próbować zaradzić temu samemu. Wyczyścić te miejsca, pomalować farbą podkładową, a następnie odpowiednią farbą powierzchniową (te ostatnie specjalnie do felg, dostępne są w sprayu). Po każdej takiej renowacji obowiązkowo trzeba koła wyważyć. Najlepiej jednak skontaktować się ze specjalistą. Kilka zakładów zajmujących się obręczami kół istnieje w naszym regionie.

           Jeżeli korozja spowodowała wyraźne wgłębienia w obręczy należy je wymienić. Uchodzące powietrze z opon bezdętkowych może być sygnałem o dziurach w felgach. Widziałem samochody, których kierowcy nie przejmowali się tym, że mają w nich dziury na wylot. To przecież bardzo niebezpieczne. Felga, która rozpadnie się podczas jazdy, jest nie mniej groźna niż wystrzał opony.

           Efektowne felgi aluminiowe korodują jeszcze szybciej, a zmiany do jakich na nich dochodzi są nieodwracalne. Nikomu nie zalecam więc używania takich obręczy zimą.

opis wybranych podzespołów:

Akumulatory
Chłodnice
Wycieraczki
Hamulce
Koła
Sprzęgła
Filtr powietrza
Świece
Tłumik
Zapłon

Montaż tarcz hamulcowych
Układ kierowniczy
Hamowanie pojazdów
Przenoszenie napędu
Historia Midland

zakres pracy:

Kompleksowa naprawa zawieszeń
Geometria kół - 4 stanowiska,
Blokady skrzyń biegów,
Znakowanie pojazdów,
Wymiana oleju: Lotos, Quaker State = Midland,
Ciśnieniowa wymiana płynu hamulcowego,
Naprawa hamulców - toczenie tarcz,
Przeglądy okresowe,
Przeglądy przed rejestracyjne:
samochodów osobowych i dostawczych
Komputerowe badanie amortyzatorów

start - o nas - zakres pracy - cennik - dojazd - kontakt - inne- autor strony *michal matuszewski*